Forsiden
Du er her: Forsiden > Organisasjonen > NOF Aust-Agder
  Siste nytt    Om oss    Bli medlem    Tillitsvalgte    Lokallag    Kalender    Tidsskrift    Kontakt oss

NOF Aust-Agder

www.agderfugl.net (til hjemmeside)

Dagens observasjoner

Gå til artsobservasjoner.no

Siste nytt

gransangerUventet gjest på ringmerkinga i Indresund! (20.09.2020)

Værmeldinga var fin og tida var rett, så Jan Michaelsen sa han hadde en god følelse da han inviterte til ringmerking i Indresund i Høvåg 19. september. Til tross for kort varsel var vi til slutt åtte fugleinteresserte som var samlet på knausene ved Kvåsefjorden. Fuglekongene var flest med rødstrupene på en god andreplass. Gulbrynsangeren vi håpet på uteble, men en annen sjelden gjest tok turen innom og ble den første registrerte på lokaliteten!

strandryddingTur med mening! (19.09.2020)

NOF avdeling Aust-Agder har gjennom "Våre strender" adoptert Bjellandstrand, noe som innebærer at vi skal bidra til å rydde stranda gjennom året. Da vi fikk invitasjonen til å stille opp på "Tur med mening" under den nasjonale strandryddeaksjonen, var det naturlig å invitere til plastplukking nettopp her. Egil Eriksen stilte opp som turleder.

plastHøstens ryddedugnad starter i Nidelva 5. september! (30.08.2020)

Klar for en tur eller flere i det fri med både moro og mening? Lørdag 5. september arrangerer Våre Strender og Raet Nasjonalpark strandrydding i Nidelva fra EB-stranda til havet, og dette er bare starten på fjorten dager med ryddedugnad. NOF avd. Aust-Agder oppfordrer medlemmer og andre til å stille opp! Her kan du gjøre en innsats for miljøet, se på fugler og være sammen med andre naturinteresserte på samme tid!

Ung polarsnipeVadermoro på Tromlingene (25.08.2020)

Seksten kikkerter, fem teleskoper og ganske mange kameraer med tilhørende fuglekikkere lot seg frakte over Skarekilen treogtjuende august for å være med på fugleforeningas tradisjonsrike høsttur til Tromlingene. Det var kanskje vinden som fikk småfuglene til å holde nebb, men vaderne var lette å både høre og se og ga oss mange flotte nærmøter!

ringdueLitt for raske på labben i sommervarmen? (20.08.2020)

Femten forventningsfulle fuglekikkere møtte opp på Løddesøl denne solfylte onsdagskvelden for å se etter rovfugl på trekk. Nesten utenfor skuddhold for kameraene kretset en hønsehauk og to spurvehauker over en kolle og ønsket de første oppmøtte velkommen før turleder Rune Skåland ledet an ut mot turmålet.

fiskemåkeFiskemåkeunger i nød? (07.07.2020)

Rundt om i Norges land er vi mange som følger med på og føler med fuglene som lever sine liv og fostrer unger i samspill med naturforholdene. Christine Baumgartner i Froland er en av dem, og da hun 8. juni meldte sin bekymring for to ferske fiskemåkeunger på en stadig minkende holme i den flomstore Nidelva, var spørsmålet vi stilte oss om vi skulle hjelpe dem eller la naturen gå sin gang. Imens steg vannet videre!

Nyhetsarkiv